Pyydän luottamusta jatkaa tehtävässäni Keskustan puoluesihteerinä. Olen luottamustehtävääni sitoutunut ja täynnä tarmoa. Koen tehtäväni puolueväen palvelutyöksi.

Tärkein ajankohtainen tehtävämme on uuden suunnan rakentaminen koko Suomelle. Mukaan työhön kutsumme jokaisen halukkaan.

Parhaillaan paiskin töitä Keskustan eduskuntavaalimenestyksen eteen. Uskottavan ehdokasjoukkueen ja iskevän kampanjan rakentaminen innostaa minua.

Olen toiminut puoluesihteerinä syksystä 2023 eteenpäin. On ollut kunnia johtaa vaalityötä useissa vaaleissa. Vuosi sitten menestyimme kunta- ja aluevaaleissa ensimmäistä kertaa koko 2000-luvulla. Viesti keskelle vaihtamisesta puhutteli suomalaisia.

Tuhannet kohtaamiset ja sadat tilaisuudet yli 150 paikkakunnalla ovat tarjonneet väylän kuulla ja palvella. Olen puolueväen käytettävissä kaikkialla Suomessa.

Suurinta iloa saan jokaisesta uudesta kohtaamastani keskustalaisesta. Keskustaan on tullut lyhyessä ajassa yli 3000 uutta jäsentä, eniten vuosikymmeneen. Tahti näyttää jatkuvan. Järjestötyön kehittäminen palkitsee.

Toinen iso tehtävämme on tarjota nykyisille ja uusille keskustalaisille sujuvat puitteet toimia. Johdan katse kirkkaana Keskustan toiminnan uudistamista ja järjestötyön kehittämistä. Tavoitteena on olla paras vaikuttamisväylä mahdollisimman monelle.

Keskustan puoluesihteerinä olen ehtinyt myös rakastua ja saada osakseni rakkautta. Viljelen kesäisin kasvilaatikkoani Helsingin Vallilassa. Koen, että oma koti antaa voimaa työhön, riittämättömyyden sietämiseen ja ennen muuta itsevarmuutta.

Kolmas iso tehtävämme on suomalaisesta elämäntavasta kumpuavien ihanteiden edistäminen ja niiden puolustaminen. Puoluesihteerinä haluan vahvistaa Keskustaa rakentavana muutosliikkeenä. Onnistumme, kun keskitymme ydintehtäviimme.

  • ke 6.9. klo 18
    Turku, panimoravintola Koulu
  • la 9.9. klo 11
    Rovaniemi, Lordin aukio
  • la 9.9. klo 14-16
    Pello, Pellon Keskustajärjestöjen syntymäpäiväjuhla, os Ahjotie 8
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
4 days ago
Antti Siika-aho

Meidän maa on maailman kaunein ja paras.

Mukavaa juhannuksen aikaa jokaiselle. 🇫🇮
... See MoreSee Less

Meidän maa on maailman kaunein ja paras.Mukavaa juhannuksen aikaa jokaiselle. 🇫🇮
5 days ago
Antti Siika-aho

Hallituspuolueet aikovat viime töikseen leikata nykyisten vaalipiirien määrää. Esitys on hätiköity ja perusteet hämärät.

Perustuslaissamme seisoo, että vaalipiirejä tulee olla 12-18 kappaletta. Tuo määrähaarukka on ollut Suomessa voimassa vuodesta 1906 ja on vaalijärjestelmämme perusta. Nykyisin meillä on 12 vaalipiiriä manner-Suomessa. Nyt hallitus haluaisi määrän vähenevän 9-15 vaalipiiriin.

Taannoinhan hallitus yritti pystyttää Suomeen sekavan vaalialuemallin. Tuo aie kaatui omaan mahdottomuuteensa.

Hallituksen yritys napsia vaalipiirejä rikkoo kaksi vaalijärjestelmän keskeistä nurkkapulttia: alueellisen edustavuuden ja poliittisen suhteellisuuden.

Olemme kehottaneet hallituspuolueita istumaan yhdessä alas käymään avoimesti läpi tulevaisuuden tarpeita vaalijärjestelmän kehittämiseksi. Nyt olisi tärkeää arvioida kiihkottomasti - puhtaalta pöydältä - eikä laukoa summamutikassa. Suomen vaalijärjestelmä on siksi toimiva, että sitä ei ole päästetty poliittisten kesämyrskyjen riepoteltavaksi. Selkeydestä ja pitkäjänteisyydestä on pidettävä kiinni.

Hallituksen aikomukset vaatisivat kahden eduskunnan hyväksynnän, koska perustuslakia tulisi muuttaa. Ensi keväänä äänestyskopissa kannattaa miettiä tarkkaan, millainen eduskunta tulevina vuosina arvioi ainutlaatuisen hyvää vaalijärjestelmäämme.
... See MoreSee Less

Hallituspuolueet aikovat viime töikseen leikata nykyisten vaalipiirien määrää. Esitys on hätiköity ja perusteet hämärät.Perustuslaissamme seisoo, että vaalipiirejä tulee olla 12-18 kappaletta. Tuo määrähaarukka on ollut Suomessa voimassa vuodesta 1906 ja on vaalijärjestelmämme perusta. Nykyisin meillä on 12 vaalipiiriä manner-Suomessa. Nyt hallitus haluaisi määrän vähenevän 9-15 vaalipiiriin.Taannoinhan hallitus yritti pystyttää Suomeen sekavan vaalialuemallin. Tuo aie kaatui omaan mahdottomuuteensa.Hallituksen yritys napsia vaalipiirejä rikkoo kaksi vaalijärjestelmän keskeistä nurkkapulttia: alueellisen edustavuuden ja poliittisen suhteellisuuden.Olemme kehottaneet hallituspuolueita istumaan yhdessä alas käymään avoimesti läpi tulevaisuuden tarpeita vaalijärjestelmän kehittämiseksi. Nyt olisi tärkeää arvioida kiihkottomasti - puhtaalta pöydältä - eikä laukoa summamutikassa. Suomen vaalijärjestelmä on siksi toimiva, että sitä ei ole päästetty poliittisten kesämyrskyjen riepoteltavaksi. Selkeydestä ja pitkäjänteisyydestä on pidettävä kiinni.Hallituksen aikomukset vaatisivat kahden eduskunnan hyväksynnän, koska perustuslakia tulisi muuttaa. Ensi keväänä äänestyskopissa kannattaa miettiä tarkkaan, millainen eduskunta tulevina vuosina arvioi ainutlaatuisen hyvää vaalijärjestelmäämme.
6 days ago
Antti Siika-aho

Talouden sopeuttamiseen täytyy ryhtyä nyt. Miksi hallitus nukkuu ruususen unta, vaikka olisi vielä vuosi aikaa paiskia töitä? ... See MoreSee Less

Talouden sopeuttamiseen täytyy ryhtyä nyt. Miksi hallitus nukkuu ruususen unta, vaikka olisi vielä vuosi aikaa paiskia töitä?
7 days ago
Antti Siika-aho

Orpon hallitus vie käytännössä tuet seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen hyväksi tekeviltä vapaaehtoisjärjestöiltä. Jatkossa esimerkiksi tukea tarvitseville nuorille on tarjolla neuvontaa ja tukea nykyistä vähemmän.

Avustuksia koordinoiva STEA tiedotti avustusmuutoksista tänään.

Pöhköä ja järkyttävää. Vastuuministeri vieläpä tuntuu mehustelevan asialla somessa. Onko meidän Suomi tosiaan tällä tiellä vuonna 2026? Pitääkö homman mennä todellakin samanlaiseksi kuin vaikka jenkkilässä, missä kaikesta on tehty identiteettipoliittisen sodan välikappaleita?

Vetoan hallituspuolueisiin Kokoomukseen ja rkp:hen, että ne tulisivat järkiinsä. Suomalaisen vapaaehtoistyön alasajamiselle täytyy panna stoppi. Sopeutukset ja säästöt on ymmärrettäviä, mutta uusissa leikkauksissa ja avustusten reunaehdoissa on kyse puhtaasti ilkivallasta ja kiusanteosta.

Me ollaan otettu valtavat harppaukset Suomessa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksissa. Puhutaan lähimmäistemme, työkavereidemme, naapureidemme ja viime kädessä kaikkien suomalaisten tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta. Oikeuksien puolesta ovat olleet ääntä pitämässä nimenomaan vapaaehtoisjärjestöt. Niiden ansiosta moni on saanut tukea, apua ja viitekehyksen itselleen. Tuon työn tulevaisuus täytyy turvata, eikä ajaa piruuttaan maanrakoon.

Meikäläisen unelma on Suomi, jossa saa elää näköistään elämää. Jotta se on mahdollista, täytyy myös tukea ja osoittaa tukea. Hirveintä olisi sellainen Suomi, jossa politiikkaa tehdään vain kosto- ja kiusantekomielessä. En halua meistä Venäjän ja pikkudiktatuurien kaltaista ahdasmielistä maata.
... See MoreSee Less

Orpon hallitus vie käytännössä tuet seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen hyväksi tekeviltä vapaaehtoisjärjestöiltä. Jatkossa esimerkiksi tukea tarvitseville nuorille on tarjolla neuvontaa ja tukea nykyistä vähemmän.Avustuksia koordinoiva STEA tiedotti avustusmuutoksista tänään.Pöhköä ja järkyttävää. Vastuuministeri vieläpä tuntuu mehustelevan asialla somessa. Onko meidän Suomi tosiaan tällä tiellä vuonna 2026? Pitääkö homman mennä todellakin samanlaiseksi kuin vaikka jenkkilässä, missä kaikesta on tehty identiteettipoliittisen sodan välikappaleita?Vetoan hallituspuolueisiin Kokoomukseen ja rkp:hen, että ne tulisivat järkiinsä. Suomalaisen vapaaehtoistyön alasajamiselle täytyy panna stoppi. Sopeutukset ja säästöt on ymmärrettäviä, mutta uusissa leikkauksissa ja avustusten reunaehdoissa on kyse puhtaasti ilkivallasta ja kiusanteosta.Me ollaan otettu valtavat harppaukset Suomessa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksissa. Puhutaan lähimmäistemme, työkavereidemme, naapureidemme ja viime kädessä kaikkien suomalaisten tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta. Oikeuksien puolesta ovat olleet ääntä pitämässä nimenomaan vapaaehtoisjärjestöt. Niiden ansiosta moni on saanut tukea, apua ja viitekehyksen itselleen. Tuon työn tulevaisuus täytyy turvata, eikä ajaa piruuttaan maanrakoon.Meikäläisen unelma on Suomi, jossa saa elää näköistään elämää. Jotta se on mahdollista, täytyy myös tukea ja osoittaa tukea. Hirveintä olisi sellainen Suomi, jossa politiikkaa tehdään vain kosto- ja kiusantekomielessä. En halua meistä Venäjän ja pikkudiktatuurien kaltaista ahdasmielistä maata.
Scroll to Top